فناوری اطلاعات و ارتباطات

آزمایشگاه‌های پژوهشگاه ICT در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان

آزمایشگاه‌های پژوهشگاه ICT در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان

آزمایشگاه‌های پژوهشگاه ICT در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، وحید یزدانیان گفت: آزمایشگاه‌های نوری، امنیتی و فناوری اطلاعات مناسبی داریم که آماده ایم آن را برای توسعه فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان، در اختیارشان قرار دهیم.

وی افزود: ما همکاری بسیار خوبی با شرکت‌های دانش بنیان داشته ایم و یکی از مهمترین مشکلات این شرکت‌ها در مسیر توسعه، این است که نیازمند زیرساخت‌های فنی و آزمایشگاهی لازم برای ادامه فعالیت هستند و تهیه این آزمایشگاه‌ها برای آن‌ها هزینه زیادی دارد که شاید در برخی محصولات به چند ده میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی نیاز داشته باشند و معمولاً این هزینه‌ها از توان شرکت‌های دانش بنیان خارج است.

وی گفت: علاوه بر این، زیرساخت‌های خوبی در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات فراهم شده است و ما می‌توانیم آزمایشگاه‌های این پژوهشگاه را که امکانات بسیار مناسبی دارد در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهیم تا بتوانند شرکت‌هایشان را از این طریق توسعه دهند.

یزدانیان افزود: علاوه بر این، مستندات و داده‌های علمی بسیار وزینی در پژوهشگاه داریم که مرکز اسناد و پژوهش پژوهشگاه آن را نگهداری می‌کند و استانداردهای خوبی در آنجا تدوین شده است و آمادگی داریم آن را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهیم.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در پژوهشگاه یک سری نمونه‌های کیفی هم داریم که خروجی طرح‌های ما است که به محصولات تبدیل شده است و برای اینکه این محصولات به نمونه‌های مهندسی تبدیل و وارد بازار شوند آمادگی انتقال دانش فنی آن به شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *