زمان ترخیص تجهیزات فناوری اطلاعات و ارتباطات کاهش یافت
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حسین صمیمی گفت: درخواست ترخیص تجهیزات در”سامانه ثبت سفارش، ترخیص و تایید نمونه تجهیزات فاوا” در سه ماهه اول سال گذشته را از ۲ هزار و ۲۷۳ مورد به ۲ هزار و ۳۶۸ مورد در همین بازه زمانی درسال ۱۴۰۱ رسید اما مدت زمان رسیدگی به این نوع درخواست از میانگین ۷ روز کاری در سال گذشته به ۳ روز کاری در سال جدید کاهش یافته است.
یکی از دلایل اصلی کاهش زمان رسیدگی به این درخواستها را اجرای پروژه مهندسی مجدد فرآیندهای کاری دانست و گفت: رگولاتوری با هدف کاهش متوسط زمان رسیدگی به درخواستها، این پروژه را در سال ۱۴۰۰ تعریف و اجرا کرد.
وی با اشاره به اینکه این پروژه در سه فاز اجرایی شده است، عنوان کرد: در فاز اول وضع موجود بررسی و چالشها و مشکلات در فرآیندهای ثبت سفارش و ترخیص تجهیزات در ستاد و مناطق ۹ گانه رگولاتوری شناسایی شد. در فاز دوم نیز اقدامات اصلاحی انجام و به منظور باز طراحی فرآیندهای کاری بازخوردهایی دریافت شد. فاز سوم پروژه مهندسی مجدد فرآیندهای کاری شامل پیادهسازی و اجرای فرآیند اصلاح شده، است.
معاون امور رادیویی رگولاتوری با بیان اینکه سامانه ثبت سفارش، ترخیص و تایید نمونه تجهیزات فاوا شامل بخشهای دیگری نیز میشود، افزود: در بخش ثبت سفارش تجهیزات در سه ماهه ابتدایی سال جاری ۱۳ هزار و ۶۷۹ مورد ثبت شده که میانگین زمان رسیدگی به این نوع درخواستها در همین بازه زمانی سه روز کاری است. در بخش درخواست تایید نمونه تجهیزات فاوا نیز در همین بازه زمانی ۲ هزار و ۵۰۴ مورد ثبت درخواست داشتهایم که میانگین زمان رسیدگی به درخواستها در همین بازه زمانی ۱۴ روزکاری است.
صمیمی با اشاره به اینکه سامانه ثبت سفارش، ترخیص و تایید نمونه تجهیزات فاوا به منظور الکترونیکی شدن فرآیندهای صدور مجوزهای ثبت سفارش و ترخیص و گواهی تایید نمونه تجهیزات ارتباطی و فناوری اطلاعات و برقراری ارتباط الکترونیکی با سامانه تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت و سامانه گمرک جمهوری اسلامی ایران طراحی شده است، عنوان کرد: متقاضیان استفاده از این سامانه میتوانند با مراجعه به پورتال رگولاتوری به آدرس www.cra.ir، وارد بخش خدمات الکترونیک شده و گزینه سامانه ثبت سفارش، ترخیص و تایید نمونه تجهیزات فاوا را انتخاب کرده و بعد از مطالعه راهنمای سامانه درخواست خود را ثبت کنند.